درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار از دومین پرواز آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۴۰۳۸
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
آخرین اخبار از دومین پرواز آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس + فیلم
اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که دومین پرواز آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس احتمالاً ۲۶ آبان انجام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسپیس ایکس به تازگی در شبکه اجتماعی ایکس این موضوع را اعلام کرد و نوشت: «استارشیپ در ۱۷ نوامبر برای پرتاب خود آماده خواهد بود و منتظر تایید نظارتی نهایی است.»

مأموریت اشاره‌شده در مرکز آزمایشی Starbase اسپیس ایکس در ساحل Boca Chica از شهر براونزویل ایالت تگزاس انجام خواهد شد و دومین پرواز آزمایشی استارشیپ و بوستر Super Heavy آن محسوب می‌شود.

استارشیپ بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده و در اولین پرواز آزمایشی خود که ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۲) انجام شده بود، منفجر شد.

سامانه پرتاب استارشیپ و Super Heavy بلندترین و قدرتمندترین موشک جهان را تشکیل می‌دهند. ارتفاع آن نزدیک به ۱۲۱ متر است و ظرفیتی به اندازه ۱۵۰ تن دارد. همچنین اسپیس ایکس این سامانه را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که کاملاً قابل استفاده مجدد باشد.

اینجا ببینید:

استارشیپ چیست؟

استارشیپ، یک سیستم حمل و نقل برای اعماق فضاست که بسیاری از کارشناسان صنعت و فضانوردان آن را یک عامل تغییر در اکتشافات فضایی و آینده سفر‌های فضایی شامل گردشگری فضایی تجاری و تحقیقات بیشتر در حوزه هوافضا می‌نامند.

استارشیپ به همراه موشک "سوپر هوی" (Super Heavy) آن، یک سیستم حمل و نقل کاملاً قابل استفاده مجدد است که برای حمل خدمه و محموله به ماه، مریخ و مدار زمین طراحی شده است. این پرتابگر فوق سنگین، بلندترین و قوی‌ترین وسیله پرتابی به شمار می‌رود که تاکنون ساخته شده، اما به همان اندازه مهم است که توجه داشته باشیم این پیشرفت در مهندسی هوافضا، به ایجاد آینده‌ای سازگارتر با محیط زیست و پایدارتر در اکتشافات فضایی کمک می‌کند.

این پرتابگر دو مرحله‌ای، از اکسیژن مایع و متان مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و از موتور‌های "رپتور" (Raptor) قدرت می‌گیرد. این روش باعث کاهش قابل توجه هزینه پرتاب و افزایش فرکانس پرتاب می‌شود.

استارشیپ چقدر هزینه دارد؟

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرد که انتظار دارد موشک استارشیپ، کمتر از ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از استاندارد کنونی صنعت است. ماسک اضافه کرد که انتظار دارد به همراه افزایش سفر‌های فضایی با استارشیپ، هزینه هر پرواز آن نهایتاً به یک میلیون دلار برسد.

برای درک بهتر این موضوع باید توجه داشت که هزینه کنونی پرواز با موشک "فالکون ۹" (Falcon ۹) اسپیس ایکس، نزدیک به ۶۲ میلیون دلار است و پرواز‌های خصوصی ناسا به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS)، هر کدام ۵۵ میلیون دلار فروخته می‌شوند.

اسپیس ایکس قصد دارد در سال ۲۰۲۳ به طور رسمی بخش گردشگری فضایی استارشیپ را راه‌اندازی کند. در آن زمان، "یوساکو مائزاوا" (Yusaku Maezawa)، تاجر ژاپنی و خدمه ماموریت گردشگری ماه موسوم به "dearMoon"، نخستین مسافران ماموریت استارشیپ به ماه خواهند شد. این سفر یک هفته‌ای شامل پرواز از نزدیک ماه می‌شود و نخستین گام حیاتی در گردشگری فضایی است که فراتر از مدار زمین انجام می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->